Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 11 maj 2010

Vårkänslor och student VM i innebandy


Nu har jag äntligen kommit mig för att boka tid hos min frisör. Jag ska göra slingor, tycker att det är fräscht till våren och sommaren. Dessutom håller jag på att spara ut mitt hår igen....vill se ut så här som jag gjorde i höstas innan jag klippte mig. Nu har jag provat att ha kortare hår och har kommit fram till att jag trivs bättre i längre hår. Däremot kanske jag tonar tillbaka hårfärgen när det blir höst?! Den som lever får se.


Förkylningen börjar ge mig sig, tack och lov. Sist jag skrev vab:ade jag ju, men jag åkte själv på den värsta förkylningen jag kan påminna mig om och låg hemma både torsdag och fredag. Och helt frisk är jag inte ännu, känner mig blek och röd om nosen. Men som sagt, det börjar bli bättre och allt känns ljusare.


Det arrangeras Student VM i innebandy i staden och jag kan säga att jag är imponerad av alla dessa personer som roddar ihop det hela, de flesta helt ideellt arbetande som lägger ner veckor på detta arrangemang. Vi ska nog ta oss tid att se några av matcherna. Kul ska det bli. Student idrotten är ju betydligt större i de flesta andra länder än det är hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar