Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 26 mars 2010

Grundlurad

Igår var det medlemsdag på Joy, och där hade jag ju sett mockajackan som jag bloggat om tidigare. Nu var det 30% rabatt på allt under kvällen och jag drog med min kära sambo till Joy för att se om den fanns kvar i min storlek. Hmm...kom dit och då fanns inte storleken jag hade provat tidigare utan bara större och mindre. Provade den mindre och jag kunde ha den, men den kändes lite kort.


Min sambo hämtade snabbt en expedit som skulle komma med råd. Men jag ville ju så gärna ha den, provade lite andra kläder som jag bestämde mig för att köpa. Och i samråd med min sambo hängde vi undan jackan och blev lovade att att få 30% om vi kom in under morgondagen (läs idag). Vi betalade för det som jag handlat och G la in påsen i bagaget.



När vi kom hem plockade jag ur påsen och sa till G "Va, slog de in kläderna?" Han såg lite finurlig ut och sa "Gjorde de?!" Då hade den älsklingen varit inne på Joy på lunchen och köpt jackan i den storlek jag provat den i tidigare, lyckats prata till sig 30% och få med all personal på "practicaljoke:et", de gick omkring och log i affären åt att jag var så besviken över att storleken inte fanns.


Snacka om att jag blev lurad men på ett positivt sätt.

Bild på den nya ekiperingen kommer senare ikväll. Så titta gärna in igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar