Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 16 mars 2010

Innebandy säsongen lider mot sitt slut


Nu börjar en kort men intensiv säsong att lida mot sitt slut. Innebandyn tar snart sommarlov. I vår familj spelar fem av sju innebandy och det är ett evigt pusslande att få ihop skjutsande till träning och matcher, där ibland matcherna krockar med varandra.



Men det blir tomt när säsongen är slut. Jag har själv spelat på elitnivå för länge sedan och blev sååå glad när det i år startades en serie för oss gamla avdankade. Sunday Leauge, tyvärr var det bara fyra damlag anmälda så det blev fyra möten med alla. Men kul var det. Vi slutade på andra plats och nästa år ska vi ta revansch!!! Nu ser jag framemot en avslutningsfest med alla Sunday Leauge spelare på lördag. Och i eliten pågår slutspelet och jakten på guldet, där mitt forna lag är en av kandidaterna till slutsegern. Heja!!!



Innebandymodet då....ja, det är i stort sett detsamma som när jag spelade på elitnivå. På bilden har jag dock lånat bonussonens matchställ.


Min äldsta dotter har flaggat för att hon vill sluta med innebandyn till nästa säsong. Synd tycker jag för hon har gjort stora framsteg. Men, det är ju upp till henne att bestämma. Hon säger att hon hellre vill dansa. Och huvudsaken är att hon håller på med något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar